2017. február 22., szerda

Az első gyűrűs tervezőm


Sziasztok lányok!
Nem tudom eddig milyen szinten volt ez érezhető egyes bejegyzésekből - szerintem semennyire - , hogy szörnyen szeretek írogatni listákat, a teendőimet, programjaimat, vizsgaidőszakot tervezgetni, mindent írott formában. Imádom a szép noteszokat, tipikusan az az ember vagyok, aki évi 5-4 alkalommal vált naptárat. Ez elég beteges. Csak hát gyorsan ráunok mindre. Emiatt nem akartam sohasem gyűrűs tervezőt - bár folyton nézegettem őket - , túl nagy elkötelezettségnek érzem, már csak az ára miatt is. Na de ahogy a mellékelt ábra is mutatja csak belevágtam.




Egyszerre több füzet van mindig felkezdve. Van egy a blogra+csatornára, egy rohangálós firkálós, az inspirációs naplóm ami egyben a naptáram is, a kisebb, régi, nem betelt noteszokat to do listákhoz használom. Ez azért van, mert kényelmetlen mindent egy füzetbe vezetni. A blogos rész telne be leggyorsabban, nem is tudnék blogos tervező nélkül megmaradni. Az egész füzet 1-2 hónapon belül megtelne, vagy bár is rendezetlenné, használhatatlanná válna.
Az inspirációs napló viszont nem szolgál elég hellyel, plusz a sok átfirkálás miatt csúnya is lenne, és hát egy inspirációs napló ne legyen már átfirkálva. A korlátozott jegyzetlapok miatt pedig jól át kell gondolni mit írok bele, ha épp eszembe jut egy blogos ötlet, akkor azt nem biztos, hogy bele akarom írni. Pl. szeptemberben kezdtem új inspirációs naplót (Bullet Journal style), és egyetlen egy üres lap maradt jegyzetelésre.

Ez így sok helyet foglal. A mindennapokban a firkálóson kívül semmi más nincs nálam, de ha haza akarok utazni hétvégére, akkor azért szeretném, ha a legtöbb nálam lenne.

Itt jön képbe a gyűrűs tervező, hiszen ami kell, az benne lesz, ami már nem aktuális, azt ki lehet venni. Elválasztókkal tudunk kategorizálni, és ezt magunknak, itthon is megtalálható anyagokból is el tudjuk készíteni, tudunk dekorálgatni. Mivel az egész ilyen rugalmas, akár év közben is cserélhetjük az elrendezést, így ha menet közben valami változik, és ezzel párhuzamosan az igényeink, akkor nem kell az év hátralévő napjait, hónapjait egy előnytelen kialakítású tervezővel végig vinnünk, vagy rosszabb esetben az egész füzetet kidobni, és egy újat vásárolni - persze a még hasznos dolgokat mind írni át...


Úgyhogy beruháztam egy eBay-es filofaxra, abból is A6-os méretre, ami nem egy standard megnevezés. A tipikus elterjedt méretek közül a Personal/M mérete áll hozzá legközelebb.
Ahogy a personal megnevezés is utal rá, a személyes kis dolgaink rendszerezésére bőven elég. Persze egy ügyvéd, vagy egy sok teendős emberke ezzel már nem boldogul, nekik az A5 a jobb, előnyösebb.
Mindamellett, hogy szerintem a saját gondolataimnak az A6/M/Personal méret elég, magamnál is szeretném tartani, és ez a méret egy közepes táskába még bőven belefér.

Valószínűleg nem leszek az az ember, aki mintás to do listákat fog nyomtatni, és töménytelen mennyiségben ragasztja tele matricákkal, színes szalagokkal, de biztosan fogom dekorálni a magam egysíkú, minimalista módján. Már alig várom, hogy elkészítsem a magam kicsi elválasztóit és egyéb kiegészítőit. :) Biztosan lesz poszt a belakottabb állapotról is, és az elsődleges, amatőr tapasztalataim is le fogom írni vele kapcsolatban.

Amúgy abszolút nem levendula lilát akartam, hanem egy élénk pink, perforált darabot, de sajnos azt nem tudtam megrendelni, és ez volt a legnormálisabb azok közül, amik jó árban voltak. Aki követ Facebook-on tudja a teljes sztorit. Tanulság: kövess Facebook-on!



Az egyetlen, amiben csalódtam már abban a pillanatban, hogy kezembe vettem, az hogy mágnesesen zár, amikor az eBay-en a fotókon határozottan látszott, hogy patentos, plusz több tesztvideót is megnéztem erről a fajta tervezőről. A mágnes gyenge, ami még úgy bele is férne a dologba, viszont belepakoltam azokat a dolgokat a papírokat, amiket elsődlegesen gondoltam (nem beszélünk nagy mennyiségről), beletettem a kedvenc tollamat is, és hát a képen is látszik, nem lehet becsukni. Egy patentos zárral viszont semmi ilyen baj nem lenne. Ha nem teszek bele írószerszámot akkor semmi baj.


A gyűrűk nagyon jók. Szépen működnek, masszívak. Fi20mm vagy Fi25mm, már nem emlékszem pontosan. Annyira nem zavar, mert egy hogy bár nem olyan vastag, kettő hogy bár könnyebben fogok szelektálni belőle, így semmi olyan nem fog benne lenni, ami felesleges, és csak hiába cipelem magammal.
Az elosztása is tök jó, majd a zsebekbe tudok tenni post it-eket, egy kis csomag matrica már el is foglalta a helyét (a poszt it-ekből meg kifogytam, de nem akarok venni, mert valahol van egy egész cipős dobozzal még, úgyhogy majd megkeresem őket, de ez amúgy kit érdekel?).
Van két tolltartója, de hiába, ha nem lehet használni.
A varrás nagyon szép, sehol nincs benne egy hiba sem, kb. 8-9 dollárért ez verhetetlen minőség.
Az anyaga is kellemes, masszív, remélhetőleg könnyen lehet majd tisztítani. A kínai műbőr anyagokkal rossz tapasztalataim vannak ezen a téren.

Reméljük hosszú távon tartani fogja magát, mert bár töredéke áron van, mint egy márkás darab, azért jó lenne, ha fél évnél tovább működne. Bár egy évig, míg kikísérletezem mire is van nekem szükségem.


Bár a naplóim nekem mindig is intim dolognak számítottak, szerintem próbálok egy posztot írni a belakottabb állapotról, pár tippet is mutatni nektek. Őszintén szólva ez nekem tényleg nagyon személyes, még az uramat se szeretem, ha nézegeti, pedig semmi csúnyát nem írok le soha, meg amúgy is mindent tud mit csinálok. Olyan ez nekem, mint szűz lánynak a bugyija.





Rögtön pár kiegészítőt is beszereztem mellé. eBay-ről rendeltem két csomag matricát, és még tervezek is 1-2 fajtát beszerezni, mert ez a matricás dolog nekem nagyon bejött. Az első persze egy havi beosztás volt, amit elfelejtettem lefotózni, de úgyis lesz még szó a filofaxozásról, meg lentebb is fogom linkelni, szóval semmi vész.
Továbbá csak papír ragasztót és hasonló alap apróságokat vettem, két oldali lyukasztóm pedig eddig is volt, amit itt is tudok alkalmazni. Mindenben a kínai boltok voltak segítségemre. Meg akartam pár ilyen színes celluxot is. Sajnos csillámosból már nem találtam, de helyette vettem egy színes papír csík szettet, ami kb. annyira erősen ragad, mint egy post it, szóval ezzel rögzíteni kb. semmit nem lehet, de megtaláltam neki is a legjobb helyet. Jam meg lehet rá írni szépen.
Ami még jól jöhet, de nem volt rá szükségem, azok a különböző színű és méretű filcek, ezekből annyi van itthon, mint a huzat.


Most pedig minden link, amit eddig tudok adni a témában:
Havi beosztás (kötetlen+ugyanitt tudtok heti beosztást, jegyzetlapot, és egyebet is választani)
Fekete-fehér matrica szett (lehet rá írni)

Ti szeretitek az ilyen irka-firka dolgokat?
Miket használtok jegyzetelésre?

4 megjegyzés:

  1. Imádom az ilyen posztokat. Nekem is hasonlóm van szintén eBay-ről, csak pirosban. Nagyjából belaktam elsőre úgy ahogy gondoltam, aztán ahogy használatban van, folyamatosan tisztul le, hogyan is lenne az igazi. Most a Lidl-ben lehet kapni dekorszalagot jó áron, be is szereztem 3 csomaggal :D Az a legjobb benne, hogy lehet dekorálni kedv szerint, de közben arra is rájöttem, hogy az is zavaró, ha túl van díszítve. Várom róla majd a többi beszámolót :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó! Esetleg a tiédről is van kép valahol? :)
      Nekem is így menet közben jön le, mi az ami tetszik, és hasznos, tök szórakoztató ezzel kísérletezni. :)

      Törlés
  2. Ó de szép. Nekem is van ám pár napja. Alig várom hogy tovább olvassak a témában. Hát nem poén hogy én is most kísérletezek vele ? Lehet lesz majd szó a blogomon is róla, hacsak nem bánod ha lopom az ötletet 😊. Addig is várom az új posztokat mindenről.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy bánom, sőt! :) Mostanában egyre többen írnak a témában, ami annyira jó, magyar viszonylatban olyan kevés az ilyen! Pedig az ilyen posztokkal én személy szerint nem tudok betelni. :)

      Törlés